Chesterday

Yesterday började med ett uppvaknande vid 08:36. Lite halvtrött. Eller väldigt. Upp och iväg till Maaa´kus och Angelica för att ta hand om Nova och Neo medans de åkte till So-left-eå med motorcykeln.

Det artade sig till en riktigt bra dag. Vi hade en rolig stund tillsammans med barnen. Vi hoppade studsmatta, kollade tv, åt pompa med korv och hoppade återigen i studsmattan. Sen tröttnades det på att hoppa så det blev lite lek istället. Kasta boll och skydda med händerna (lite skador men inga bestående men) , brottning och flygning. Efter ett tag av bollkastande med Neo så sa han till slut: "Jag är skitbra på det här" , med ett glatt smile och härlig attityd i rösten.


Till slut fick vi även med mamma i studsmattan efter mycket om och men. Big up yourself!


Efter att Motorcyklisterna kommit hem åkte vi till IP för att se AIK mot Giffarna. Therese, Lea och mamma är Giffare och Mattias och jag är AIK:are. Tyvärr fick Giffarna efter andra minuten 1-0. Men Aik var inte långt efter med sitt 1-1 mål. Sen var det end of the line. Inga fler mål, bara många chanser (för AIK, såklart). Sen måste jag säga att det mest patetiska jag sett var Giffarnas hejaklack. De skrek domardjävul (kan hålla med ibland), men råttfittor, hata AIK, patetiska djävlar mm är bara för mycket, speciellt när man skriker det hela tiden som i sin tur lär barna nya andvändbara ord. Fast visst, det var mest tre eller fyra personer som höll på så. Men ändå. Riktigt dåligt. Och deras hejaramsor som går om och om igen är hemska. Den enda som var riktigt bra var när en AIK:are föll och "skadade" sig så ropades det högt: Köp en ny! Köp en ny! Nej, jag håller mig till AIK:s ramsor "Hata Sundsvall" och "Hata Sverige". Den senaste har kommit in på topplistorna på 2:a plats. Först ligger Bamses ny raplåt  "Dunder in my musclebars".

Slutsats: Giffarna bör köpa en helt ny hejaklack.

Slutade 1-1 som sagt.

Sedan hade vi partaj hos Therese och Mattias. Vi åt Kottletter med potatisgratäng + majs på sidan om. Gott i gott, gott.
Sen spelade vi lite 500. Jag vann. Otroligt! Måste vara första gången. Och sen spelade vi Med vilda gester. Vid den tidpunkten var man rätt trött. Klockan var dock bara 08:45. Förlorade första matchen med pappa (jag var lite trög som vanligt) fast vann med syrran. What a team!

Sen blev det Singstar (pappa vinner jämnt) Jag tror jag sov mest i soffan dock. Helt drogad! Så trött har jag inte varit sen man skrek efter välling i de unga åren (12- 13 =) haha)
Sen gick vi hem, trött och spaghetti i benen. Men möttes av en konstig måne. Såg lite speciell ut.



Det visade sig vara månförmörkelse när Jehovas kom idag. Hur ofta händer det egentligen?

P.S. Snart kan vi börja utförsäljning av tidninen Vakna!

Booyakasha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0