Lite tjuvlyssnat

Att vara Leif Pagrotsky

Hotell, Stockholm

En dvärg ~40 Kommer in och når inte riktigt upp till incheckningsdisken.
Tjej ~25 bakom disken: Kommer din pappa in och hjälper dig eller kan jag hjälpa dig med något.

 

Hon måste ha hört "affärer som förstör miljön och behandlar sin personal illa"…

Skansen

Två tjejer och en kille ~ 16, löser något korsord i väntan på kvällens allsång.
Tjej 1: När affärer säljer ut sina saker billigare?
Tjej 2: Hmm… LIDL!
Tjej 1: HAHA!
Killen: …Rea…

 

Avskedet kom som ett brev på posten

ICA Nära, Linköping

Kund: Säljer ni frimärken här?
Kassör: Javisst!
Kund: Tio frimärken, tack.
Kassör: Men jag har bara tio frimärken, och om du köper alla så tar de ju slut, då finns det ju inga kvar.
Kund: Öhhhh?
Kassör: Men du kan få köpa sju frimärken.
Kund: Ehh, jaha. Sju frimärken, tack.

 

Första gången Pressbyrån bjöd på 17 paket halstabletter

Pressbyrå vid Centralen, Stockholm

En kvinna ~65 ska handla av killen ~20 som står i kassan.
Tanten: Ursäkta att jag är lite hes…
Killen: Nej men det gör ingenting!
Tanten (surt): NÄ! Men det är ju jobbigt för mig, FATTAR DU VÄL?!

 

Ett försök att lura nyburgaren till max!

McDonalds, Eurostop Arlandastad

En kille kommer in på McDonalds och går fram till kassörskan som har en skylt med texten "Ny på jobbet" på skjortan.
Kassörskan: Hej, vad vill du ha?
Killen (tittar på menyn en stund och säger sedan): En Max Supreme med smältost.
Kassörskan (tittar undrande på killen och säger försiktigt): Du vet att du är på McDonalds nu?
Killen (suckar): Jo, jag vet, men du frågade vad jag VILLE ha… Men jag får väl ta en BigMac meny…


Kolla fler på www.tjuvlyssnat.se

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0