In da house! Day 1

Under helgen har jag varit hos bror min. Wicked!

Helgen började med en mindre lyckad insats av mig. Markus och Angelica har ju nämligen skaffat en hund(Atlas) för de som inte redan visste det.

The story goes like this: Angelica var inte hemma och Markus skulle ner på ICA lite snabbt för att handla in diverse matartiklar. Jag skulle hålla koll på hunden för en kort stund, ca 25 minutos. De minutrarna var skapligt långa.

Neo och jag spelade lite "det som ligger under sängen" eller på ren svenska bordshockey. Gick skapligt tyckte jag. Atlas låg fint på sin matta och tuggade på sin leksak medans vi lirade. Plöstligt, under dålig uppsikt av mig, går hunden till attack på en av tomtarna som står i köket. Han sliter och drar i stackarens skägg och hår. Jag springer dit, rycker i tomten, medans Atlas fortsätter att rycka hårdare. Rycker och rycker och rycker.

Till slut fick jag av honom tomten. Det var bara det att Atlas hade håret i sina käftar. Typiskt! Så tomten var ju skallperad.

Så jag och Nova var i full färd med att dra av han håret så att han inte skulle sätta det i halsen. Det gick väl sådär hahaha.

Efter en stunds kamp så lugnade han ned sig så jag trodde att man lugnt skulle kunna fortsätta spela hockey igen. Icke! Nova ropar: - Atlas har kissat på golvet!

"Åh nej!" Så jag började torka upp med papper som sög in det på 0,12 sekunder. Såklart skulle Atlas käka pappret så jag fick mota bort honom i all hopplöshet. Jag ringde Markus och kollade vart han var och vad jag skulle göra, för Atlas var fortfarande i extas på att ta allt han hittade med sina käftar. En bandyboll hit och en handduk dit. Plöstligt i all uppståndelse kommer Nova med en sprayflaska med orden "Naturavfettning".

- Vi måste använda det här!

Jag ropar till Markus i telefon. " Nu kommer Nova med Naturavfettning också!!" Markus skrattar i andra änden. Förståeligt haha :)

Nu hade det gått ca 20 minuter och Markus var på väg hem och jag hade till slut fått kontroll över hund och tomte.
Big time!
 
Resten av kvällen kollade vi på Narnia: Prins Kaspian som för övrigt var helt okej. Senare, när barnen sov, så kollade Macke och jag på Jeff Dunhams show: Spark of insanity. Han är bra, nå så djevulkst. (Job Andersson expression). Vi skrattade hejdlöst. Jag undrar om vi inte störde Angelicas nattsömn ett tag när Peanut(lila) var på scen. Checka in dagens youtube sen.

Somnade ca 00:32

P.S. Mer om helgen later on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0