Men om jag inte vill ha en rosa liten dator med 1 GB RAM för 3995 spänn!

Ja, jag såg precis på en reklam på TV:n.

Hur mycket överdrösas man inte med reklam egentligen!!?
På TV, i Radio, tidningar mm förekommer det ju hela tiden som någon knappast missat (döva eller blinda kanske). Och det mesta är skitdålig reklam, i eget tycke då.

På TV så är det reklam stup i kvarten (förrutom på SVT:s kanaler då, Tack!) som förstör programmen man ser. Bara under Cityakuten så är det ca 4 reklampauser! Varför inte bara fixa en 10 minuterspaus i mitten så har alla företag fått sin jä**a reklamtid som de så otroligt mycket behöver.



Så har man ju också sett ett par hockeymatcher som kanske sänds på 5:an eller nåt. Då är det ju också hur många reklampauser som helst! Tänk att man ska behöva göra uppehåll i en hockeymatch bara för reklamens skull. Korkat!

I radio fattar jag inte ens varför man ska ha reklam. För jag själv lyssnar sällan på radio och de få gånger man gör det så fattar man inte riktigt reklamen. De enda reklamer jag kan komma ihåg från radio på rak arm är "Eurokakels" och "Venuellas" reklamer. Hur ofta handlar jag där!!? Aldrig! Men ändå kommer man ihåg dom för att deras låtar eller nåt sätter sig på hjärnan. Men de är så onödiga enligt mig för som sagt. Vad behöver jag där? Suck!

Och det sista. Reklam i tidningar och utanför tidningar i tidningsform såklart :). Oftast är det något från "Ellos" eller något annat företag som oftast bara slängs i återvinningen för att det ska kunna tryckas ny reklam. Och så håller det på.

Vad blir då inte kostnaden av all reklam i alla former?

Jo kostnaden blir hemskt stor! Reklamen man slänger och återigen slänger återvinns inte gratis. All reklam kostar ju att göras + att det kostar för företagen att ha dem i olika TV-kanaler mm. Men det absolut värsta är väl att det även blir en kostnad av vår dyrbara tid!

Mindre reklam, mera tid! Sluta dumma er!




Kommentarer
Postat av: Tony

Tja... Kan juh tillföra att i slutänden är det de stackars puckade få som får stå och betala för reklamen företagen gör, så ironin i det hela är att medan vi vanliga normala människor (Nja, en del då!) får dras med outhärdlig reklam med smackande lismande ("Att döda" kommer man snabbt in på här!) jävla nollor, som "det här får jag betalt för att göra", tvättmedel som är super-mega-bäst i 0 gradigt vatten (Ett jävla tjat om 40°C iaf), om elektronikprodukter vi inte behöver osv, och de som nu väl faller för skiten, får stå och punga ut för reklamen...



Näe, i dagsläget är det fan synd & skam hur vi behandlar varandra, för att inte tala om de stackars djur vi tvingas äta (Se filmen Food Inc!!!), och denna jävla sublima reklam!!!



Brainwash AB!

2010-08-24 @ 02:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0