Majhack 2008


    
Vi hade som sagt LAN här i helgen. Mycket roligt, mycket spelande och väldigt sena kvällar. Vi som var där var jag, andra Fredde, Linus (hans brorsa), Ante, Jonte, Tomas, Johan, Måns, Magnus Ruona, en annan Magnus och en kille som kallas Benne. Vi hade i början lite svacka på LAN-fronten så vi körde lite HL2:Deathmatch (Skjuta, döda spel). Gick ganska bra. Sen satte vi igång lite Battlefield 2. Gick också bra. Var väl bästa spelet vi körde på hela lanet tycker jag nog. Gick bort till Öjen jag och några fler.

Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer än att jag och Linus satte oss och spelade småspel medans andra lanade, åt, sov (Jonas). Vi körde nåt som heter "Peggle deluxe". Skitkul! Sen någon gång mot 3 på natta så kunde inte ögonen hållas uppe så jag tog mig till sovsäcken för att få några timmars sömn.

Någon gång vid 10:00 vaknar jag och några runt om mig. Efter lite streching från att ha legat på ett halvhårt underlag så var man uppe med en baguette med ost och gurka i munnen ute i den varma solen. Sedan var det bara att pallra sig till datorn och spela igen. Efter någon timmes spelande av CS och småspel mm var det lunchtime. Tog en likadan macka som på morgonen. Det var bara det att gurkans vätska hade börjat frysa och alltså frös även osten. Bort med gurkan och in i mikron. 1 minut senare hade man en varm macka. Festligt! Några stack och badade. Inte jag. Ingen kruka men bara klok. Ska till brorsan snart och då vill man inte vara sjuk.

Efter 2 hamburgare, en turnering av Age of Empires 2 + lite spelande av Battlefield 1942 & CS mm så var klockan en hel del. Några ville bada ännu en gång. Klockan 1 på natten. Sedan körde vi lite var för sig. Jag körde Peggle. Klockan drog sig mot 02:00 och Fredde tyckte att vi kanske skulle lägga oss tidigare denna kväll. Sagt och (inte) gjort spelade vi CS till klockan 5. Jättepigg, men någon gång måste man sova.

12:00. 7 timmar senare strechade man igen. Sen blev det lite Peggle. Klarade av det till Master. Aiii! =)
Sen var det bara att plocka ihop. Tyvärr slutade det med en vält dator (Johans) som i sin tur vid uppstart brände sönder nätaggregatet. Luktade inte allt för gott. Men det går att fixa. Hoppas ingen hårddisk gick åt. Men en nätagg går att byta ut så vi hoppas på ett bränt nätagg och inget mer.

Lyckat MAJHACK 2008. Kanske blir ett till nästa år. Boo Selecta!!

This is Peggle!


Kommentarer
Postat av: DA MAN!!!

YEEAAAAHHHH!!!!

2008-07-23 @ 19:59:03
Postat av: Angelica

Peggle ser ju ut som ett spel för Nova?! :)

2008-07-23 @ 21:54:19
URL: http://anscheklick.blogg.se/
Postat av: Fifick

Kanske det. Men det är riktigt kul.

2008-07-24 @ 23:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0