Kennedy Katende!

Jamen gissa vad.

Jag har blivit tränad av ett proffs, en hemmakille, en OS snubbe, en kändis.

Kennedy Katende!



Så jag och troligen hela min klass är övertränad i minst.....2 dagar :P

Först verkade det som att dagens pass av våran veckorutin av gympa inte skulle bli så jobbig. Boxning. Då tänker man typ: "Där slåss man ju bara och hoppar hopprep".

Men det visade sig bli ett av de tuffaste grejer jag gjort. Åtminstonde sista biten av passet.

VI började med att jogga runt i en liten bana och röra på armarna i olika kyckling-liknande-rörelser. Sen ökade han tempot mer och mer och mer......och lite till och lite mer......och mer.....och stop. Jobbigt redan där!

Sen fick vi gå igenom lite av grunden hos boxning. Vilken stans man skulle stå i och hur man slogs. Sen körde man lite random. Bom bom! Knock down!

I feel like Muhammed Ali already!


Sen blev det stationsträning. Lite slag med järnrör på däck, litet kast med medicinboll, armhävningar och step up mm.

Här börjar man bli rätt seg och trött i hela kroppen. Då var det dags för sista och värsta delen av denna dagen.

Sista övningen gick till som så att vi skulle ligga på rygg med händerna under rumpan. Sen skulle vi lyfta på benen upp ca 2 cm från golvet och hålla en stund, lyfta lite högre ibland och ned igen. Och det värsta: Att göra sicksakrörelser med benen precis ovanför de där 2 cm:rarna. Detta gjorde vi i ca 40 sekunder. Kändes som 3 jäkla dar!

Slut. Ja då säger han: " 2 gånger till, och om någon lägger ned fötterna så lägger jag på 20 sekunder".

WTF!


Men man körde på. Helt kraftlös!

Och nog fan kommer jag att ha ont överallt imorgon. Mostly in my tummy. Känns redan......

Men vilken jäkla bra träningsmetod! Det ska han ha cred för. :)

Jag tackade för ett jäkligt bra träningspass.

Såhär efteråt tänler jag på varför jag inte bad om en autograf. Men jaja, nästa gång i ringen Kennedy!

Kommentarer
Postat av: Targa

Fan vad Kenny körde hårt med oss idag. Ähh, det är bra träning.

2008-11-28 @ 22:27:49
URL: http://agrat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0