Mamma Mia!

Har precis sett Mamma Mia med föräldrarna mina.

För den som undrar så såg jag den självmant.

Den handlade om en dotter som bor med hennes mamma på en jäkligt fin ö med fina hus och en massa växter och krimskrams grejer som ser fint ut. Mamman driver ett hotell och dottern ska precis till och gifta sig. Men för att dottern ska "veta vem hon själv är som person" så vill hon veta innan bröllopet vem som är hennes pappa.

Hon snor sin mammas dagbok och får reda på att det är 3 möjliga personer som kan vara hennes far.

Så hon bjuder alla till bröllopet utan mammans vetskap. Mamman i sin tur verkar inte riktigt förtjust i att de kommer överhuvudtaget och på råga att det är dagen innan bröllopet så det blir ett jäkla hallaballo som skapar motgångar, glädje, sorg mm. Allt som händer i romantiska komedier. :P

Kanske en spoiler, kanske inte
Det slutar lyckligt. :)

Trailer!


Vad säger du själv om filmen?


Jo, jag gillar inte musikaler, inte tjejiga filmer, inte ABBA heller särskilt mycket (Finns dock ett par bra låtar).

Men Mamma Mia var faktiskt bra även fasst det var precis en sån film med de inslagen.

Varför var den bra då?

Därför att den faschinerade mig på något sätt. Låtarna som de sjöng stup i kvarten var ABBA låtar. Jag är inget stort fan som sagt men låtarna gjorde sig jäkligt bra i filmen. De följde handlingen på nåt sätt. Sen blev låtarna bättre pga att det inte var ABBA som sjöng utan skådespelarna. Vet inte vad jag har emot ABBA egentligen. Inget egentligen men ändå. Well......anyway.....

Den hadde också humorn och glimten i ögat. Inte glimmer i ögat som någon sa på Idol någon gång haha. :P

Sen var handlingen jäkligt bra också. Se den så fattar ni.

Jag dömde ut den direkt själv när jag hörde talas om den. Fast såhär i efterhand så var den jäkligt trevlig. En härligt sprallig och glad film som jag ger, hör och häpna, 4/5 Stellan Skarsgårds sittandes i luften.



Är du tokig eller?

Nej! Den får det för allt bra jag rabblat upp innan.

Den får inte 5/5 för att Pierce Brosnan sjönger som en åsna, musikaler var inte min grej heller och filmen är för tjejer framförallt. Så det fanns ingen Matt Damon som slog ned 15 pers helt själv. Men ändå bra.

Ett stort plus för Stellan Skarsgård som hade en båt med svenska flaggan bakpå. Booyakasha!

Big up yourself Stellan!


Den bästa scenen enligt mig. Bästa låten med. Pierce! Var tyst för fan!

Såg ni flaggan BTW?

Kommentarer
Postat av: Anna

Mamma mia är asbra! Visst sjöng dom dåligt männen, särskilt stellan, men jag hade ändå velat se mer sång från deras sida...

2008-11-29 @ 18:13:38
URL: http://lila.bloggagratis.se
Postat av: Fii´kii

Jag tycker dock Stellan var näst bäst av männen. Colin sjöng bäst och ...ja....Pierce beöver vi inte tala om.



Rock on!

2008-11-29 @ 18:20:39
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0