Railtrip Stockholm!

Ja, jag tog tåget för er som undrar.

Torsdag

Kliver upp, borstar bissingarna, på med kläderna osv......inne i tåget......3 timmar och 30 minuters resa. Checka in på hotellet. Gick ut på entrémattan och andades in.....ja...vad andades jag in om inte....jo......kliniskt skitig avgas från alla bilar som susar förbi.

Efter den upplevelsen drog vi oss till gallerian och Åhlenshuset för att flundra runt litegrann innan vi skulle till Jensen Boffhus för att få en saftig bit kött med lite potatis. Servitrisen liknade Filippa Bark från "Robins". Trevlig tjej!

Sen hände det väl inte så mycket mer. Jo vi gömde oss för regnet och tänkte söka oss in på någon bar. Slutade med att vi hamnade i hotellbaren där "Bingo Rimer" serverade drinkar.

Fredag

Kliver upp, borstar bissingarna, på med kläderna osv.......

Lugn morgon. En fin och god frukost och sen ut i det småpissiga regnet som visade skulle bli värre för varje timme.

Men jag började med att ta lite finfina kort.

Vy från hotellrummet

                                           Kolla Ronald Mcdonald där nere vid busshållplatsen.



Efter detta kom en eskort för troligen allas våran egen statsminister. Fredde Reinfeldt.


Isn´t she lovely? Isn´t she wonderful? // Stevie Wonder

Sen ville jag gå och kolla på Margaretha Krok vid Kungliga dramaten. Hon är faktiskt varm.

Mamma väntade bara på att hon skulle knacka henne på ryggen och prata med henne. Lite creepy ändå.

Sen tog vi en runda på Drottninggatan vidare till Gamla stan. Shoppade in lite filmer (Avril Lavigne - The best damn tour och Crash), örngott (Dirty harry) och Julklappar. Men det kan jag ju inte sätta parentestecken och skriva innanför vad det är. Tänk om tomten skulle få veta att jag tjuvsa vad jag köpt till folk. Tänk vad som skulle kunna hända.......

You´ve made it throuh Halloween...now try and survive Christmas


Sedan drog vi till hotellet pga regn. Gick ned till donken och tog en burbare. Sen, what we all been waiting for, "UgglaRheborgUlvesson" showen på Cirkus. Och jag måste säga såhär efteråt att det var bättre än vad jag förväntade mig. Bäst var Ulvesson. Ingen slår han.....där. Finns dock bättre komiker. Kolla bara på Robert Gustavsson.

Stockholm by night


Gangmembers over there!

Lördag


Upp tidigt, borstar bissingarna, på med kläderna osv.

Äta frukost, checka ut, vänta på tåget. Där träffade jag faktiskt Mr. Per Gunnvard himself. Känner han från skolan kan vi säga för de som ej vet vem han är. Han hade varit på "Disturbed" (Rockkonsert). Trevligt, trevligt. Ses på måndag.


Kolla vem jag också såg på perongen

Heading back for Sundsvall and mi home. Jag lyssnade på musik under hela resan. Skönt med musik! Det var som att ha ett soundtrack för den delen av mitt liv. Coolt om det skulle vara mer som en film ibland. Att man har ett eget soundtrack. Måste gå in på det ämnet senare.

Nice trip, or should I say Railtrip!

Var inte jag med på bilderna då?

Jodå, här!


Isn´t he lovely, Isn´t he wond.....eller?

FULLT ÖS, MEDVETSLÖS!


Kommentarer
Postat av: Targa

Hehe, det vara alltså ganska nice i Stockholm då.?



2008-11-01 @ 21:58:52
URL: http://agrat.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Det kan man säga haha

2008-11-01 @ 22:06:34
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: .b1

trevlit att ha dig tillbaks

2008-11-02 @ 03:20:44
Postat av: .B2

Hmm, vet du vad oddsen är för att träffa en klasskamrat i Stockholm?...

.......

Berätta för jag vet inte. Kan inte se några "gangmembers" heller, säker att du inte inbillade dig?

2008-11-02 @ 03:42:32
URL: http://bros.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Ne det var inga gangmembers. Bara ett par pensionärer, men man vet aldrig i Stockholm ;)

2008-11-02 @ 10:08:16
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: Maaa´kus

Be´jman #2 - INGEN är klok i Stockholm!



Ja men vaffan - det är väl bara att skriva klapparna inom parentes, jag lovar att inte tjalla :-)

2008-11-02 @ 15:05:38
URL: http://neanderthal.blogg.se/
Postat av: Gåsen

Vad var det som var så trevligt med servitrisen? Hann du lära känna henne medan hon kom med era tallrikar? xD

En sak till - hur kan något vara kliniskt skitigt? Jag undrar bara av ren nyfikenhet. :D

2008-11-02 @ 15:49:13
URL: http://goose-tard.blogspot.com
Postat av: Gåsen

Vad var det som var så trevligt med servitrisen? Hann du lära känna henne medan hon kom med era tallrikar? xD

En sak till - hur kan något vara kliniskt skitigt? Jag undrar bara av ren nyfikenhet. :D



(Hoppas det inte blir dubbelpost nu - blogg.se suger och krånglar jämt, ju)

2008-11-02 @ 15:50:22
URL: http://goose-tard.blogspot.com
Postat av: Fii´kii

Ja du Göran. Det du inte förstår, det kommer du aldrig fatta senare heller ;)



Ja hon var trevlig!



Och kliniskt skitig! Kan man inte få röra till det lite?

2008-11-02 @ 17:12:27
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0