Vanished!

Kom att tänka på filmen "Man on fire!" och om kidnappningar och oförklariga försvinnanden.

Något man inte tänker på så ofta. Det senaste jag tänker på nu är det här med 29 åriga Carolin som försvann för 6 veckor sedan och nu har hittats död. 6 veckor av ett rent helvete skulle jag kunna tänka mig.

Tänk smärtan hos de anhöriga till Carolin. Om man själv blir berörd, hur berörd är då inte dem.

Sen finns det ju ännu mer tragiska fallen där man aldrig får veta. Aldrig får veta vad som hänt, vart personen är, om de lever eller ej. Om vi tar Madeileine Mccann t.ex. Kommer hon någonsin återfinnas? Det vore ett mirakel om hon blev återfunnen levande. Men jag tror dock att hon, såsom tusentals människor som försvinner varje år, aldrig kommer återvända.

Visste ni att i t.ex. Mexiko försvinner och kidnappas över 7000 människor per år. Bara i Mexiko!

Det är hemskt och förjävligt!

"Människorna" som sysslar med organisationer som tjänar pengar på att kidnappa folk och få lösensummor är ju så satans dum i huvudet så det finns inte. Finns det verkligen inget bättre sätt att tjäna pengar på!!!? Jävla idioter! Skulle jag vilja uttrycka det som.

Och äckliga gubbar/män som sedan tar småflickor som sexslavar eller något. Fan ta er!

Det är dags att börja göra något mot detta! Men jag kan inte göra något. Världen måste göra något!

Filmen "Man on fire! " handlar om just det jag tagit upp. Huvudrollsinnehavaren Densel Washington "Creasy" vet exakt hur man tar sig till mot fulingar.

Quote!
Äldre man: - In the church, they say to forgive.
Creasy: - Forgiveness is between them and God. It's my job to arrange the meeting.



Kommentarer
Postat av: Maaa´kus

För övrigt... är inte den filmen på tv ikväll?

2008-10-24 @ 09:24:24
URL: http://neanderthal.blogg.se/
Postat av: Maaa´kus

För övrigt... är inte den filmen på tv ikväll?

2008-10-24 @ 09:24:40
URL: http://neanderthal.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Kanske. :)

2008-10-24 @ 14:29:57
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0