Veckans tuffaste jobb!

Och med det menar jag att vara på hälso/friluftsdag. Thomas och jag åkte nog in vi ca 08:00 på morgonen efter att, vad vi trodde, hade missat bussen. Bussen var knökfull pga att vi åkte en sån där lite mindre statsbuss. Sedan tog vi en tripp förbi Hemköp och köpte lite godis. Det var ju iallafall hälsodag ; ).

I väntan på förmiddagsaktiviteten stod vi och filosiferade utanför sporthallen. Vem kommer då om inte Johan, Plexus, Oldenmark himself med fru! (kanske en gammal gladiator det) Han var lite äldre, men samma gubbe med värre muskler.



Tillbaks till förmiddagsaktiviteten som gick ut på att gå runt norra berget och svara på 10 stycken tipsfrågor. Vi hittade 6 och missade alltså hela 4 frågor. Hur går det till kan man fråga sig!

Sedan hade vi ett par tjejer framför oss med en kille som tyckte att jag liknade en smart mattematiker och Thomas som värsta orienteraren. Smart är jag väl, men mattematiker.... och Thomas som orienterare? En funderare det där.

Efter en walk på cirkus 10 km så var benen spaghettitrött, fötterna söndertrampade och händerna avdomnade efter kylans kalla bris. Men jaja.

Nu var det dags för lunch och eftermiddagsaktivitet. Nolia mässa på Södra berget.

Jag säger bara detta en gång och alrid mer: - Aldrig mer Nolia mässa!
Thomas och jag lullade på i godan ro i ca 30 minuter. Sedan fanns det fan inget mer att kolla på (beror ju helt på att man inte har intresset). Men det var bara det att en lärare tvingade oss att stanna kvar 1 timme och 30 minuter. Tackar sa vi och gick till fiket och tog en cola. Inte så dumt, inte så kul heller för den delen. Träffade de där 2 tjejerna igen. Vilka var de egentligen? Lite skumma var de allt!

Den bestämda tiden var över och vi fick som tur var skjuts av Fredde "Florrpans" pappa. Jätte bra!

Vad var då positivt med denna friluftsdag?
Jag fick träffa Plexus, ha en lång och trevlig pratstund med Thomas från allt mellan himmel och jord och fick även träffa/se/gå förbi Blossom Tainton!



Negativt: Den tråkiga läraren och den långa väntan! Annars var det väl inte så dumt ändå. Det finns faktiskt dem som har det värre!

OBS! Nolia mässan är säkert en jättebra plats för de som verkligen är intresserad. Jag behöver inte komma tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Maaa´kus

Funny shit! Jag tränade faktiskt "med" Johan Oldenmark igår. Han brukar msyga omkring på Hälsohuset på helgerna. Han är förjäkla trevlig!

2008-09-28 @ 07:53:40
URL: http://neanderthal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0