Glada Hudik

(Några dagar gammalt)
Ännu ett år med marknad i Hudiksvall. Åkte dit som vanligt med mamma, pappa och ante. Det var väl lite surt med vädret men vafan. Man var lite trött på vägen dit. Ante somnade som vanligt hehe och även jag blundade. Väl där kände jag för en langos som jag aldrig testat förut. Tog en första tugga och förväntade mig något helt annat än vad det var. Smakade smasken, skippar dock löken nästa gång. Uhh!

Sen splittade vi på varann. Ante och jag strosade bara omkring och kollade på ditten och datten utan mål, eller egentligen letade vi efter film med billigast pris. Efter att ha gått en vända utan att ha köpt något överhuvudtaget bestämde jag mig för att fynda 6 filmer för ynka 200 spänn. Ett jäkla överkomligt pris tycker jag!

Sedan hittade jag även en prydnad i form av en dödskalle. Finfin och köpt för 150 kr. Efteråt fattade jag att det var en spar"gris".


Fin ändå!

Jag va pank och ante köpte chips och mat,
fan om jag kunde gå i spagat.

(Nu är det lite stressigt, måste plugga!)
Det enda som var lite sådär halvtråkigt med marknaden var att det var fullt med ,i min mening, snorungar som går runt och snackar om vad det ska så att säga "dricka" för öl, använder kommentarer som: Öh vafan! och jävla unge! mm. De kan väl för i he*v*te vara lite mogen av sig även fast de är småungar och uppföra sig som folk. (Svårt att förklara på ett bra sätt, det är jobbigt helt enkelt!)

På vägen hem var alla lite mer vaken av sig. Och jag hittade till slut mitt ex av SuperPLAY som jag har letat efter över berg och hav.


Snett må det vara men jag orkar inte fixa till det. Inte nu!



Big time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0