STAR WARS: THE EXHIBITION


- Bilden blev lite mörk, som pappa skulle sagt som för den delen tar bilden här.

Gissa vad. Jag, pappa och bror min har spenderat större delen av dagen i Örn-sköld-svik för en vistelse till det största evenemanget i Sverige för stunden (enligt mig kanske). STAR WARS: THE EXHIBITION. Star Wars utställningen som bara kommer till Sverige en gång och aldrig mer (troligen).

Det var en jättetrevlig utställning för alla Star Wars nördar och även resten för den delen. Det var nostalgi så det stod härliga till. Det fanns allt från Storm-Trooper dräkter till Pod racers och miniatyrer till masker. Riktigt fina grejer som man kan förstå varför de flesta var inglasade.

Det var mycket att se, men lite saknades. T.ex den där "infrysnings saken" som Hans Solo "gjuts" in i, i 5:e filmen kanske (Vet att Markus velat se den). Fast egentligen så fanns de viktigaste karaktärerna där som t.ex. Darth Vader, Yoda, Ewoks, Darth Maul, Storm trupperna, prinsessan Leia mfl. De flesta innanför glas. Vissa gåendes runt i lokalerna för ett fint fotografi med barnen (stora som små). ; )

Sen var det en väldigt fin dag med bra värme och vackert solsken som förgyllde den svenska naturen längs med vägen. Dagen kan inte ha börjat eller slutat bättre. Slutet var att äta vid Höga kusten bron.

Blev lite förvånad att man fick ta bilder men de är härliga. Njut!





Översta texten: Engelska. Undre text: Översättning till svenska. Viktigt!

Sen kunde jag inte ha med mig två bättre personer än pappa och Markus. De höjde upplevelsen ännu ett snäpp.

Sista veckan att gå dit. Sitt inte bara där, köp biljetter nu! Andele!


Sista bilden med grabbarna. Jag försökte mig på ett smil när jag, som ni ser, blir strypt inför ett 20 tal människor och har Darth bakom mig. Markus klarade sig bra. Lite ansträngt.    : )


Kommentarer
Postat av: Anonym

Faan! Vi måste ha varit där samtidigt! Hyffsad tillfällighet...

2008-09-28 @ 21:11:22
URL: http://neanderthal.blogg.se/
Postat av: Targa

2008-09-28 @ 23:02:55
Postat av: Targa

Det där såg nice ut Fredde.

2008-09-28 @ 23:04:33
Postat av: Fiikii

Jo vi måste ha varit det! :)

2008-09-29 @ 08:14:36
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: Maaa´kus

Ja det var en bra dag, även om vitsarna fick sin kulmen långt efter det var tänkt haha!



Vet du vilken sport som är Anakins favorit? Det måste vara Darth...



Ja, en blåsig dag som denna kan man verkligen undra vad alla storm troopers gör?



Jango och Bobba Fett hade en hund tillsammans, den hette Rocka Fett.



Eller den som jag faktiskt drog som tydligen var så långsökt att det tog flera timmar att verkligen uppfatta och uppskatta;

"Vad tror du den här killen säger efter en jobbig dag på jobbet? Nu har jag gått i Mål!" (om Darth Maul)

2008-09-29 @ 09:03:36
URL: http://neanderthal.blogg.se/
Postat av: Tessan

Nice!!!!! Häftiga kort!!! Låter som en bra dag, kunde du inte smygit med dig YODA hem!! :D

2008-09-29 @ 22:28:18
Postat av: Fiikii

Jo jag försökte. Men du ser vad som hände på sista bilden!

2008-09-30 @ 12:05:37
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0