Babylon A.D. - Ett UFO i New York = Samma genre

Jag var hos Matte och Tezzan igår och kollade 2 hyrfilmer: Babylon A.D. och Ett UFO i New York. De var väldigt lika men ändå så jävla olika.

Denna handlar om Vin Diesels karaktär Toorop som lever ca tjugo-trettio år in i framtiden från nu ungefär. Han är en riktig badass som vi säger i Sverige. Just look at him:

Let me eat my bloody bunny first!

Ja, han ska iallafall skydda en flicka (Aurora) och ta henne till New York som aldrig sett omvärlden förut. Det är inte så mycket att se heller för att världen är som ett enda stort Tjernobyl. Sönderbombat och lite kusligt. Vet inte hur det gått till riktigt men vi fortsätter. Flickan är lite annorlunda om vi så säg. Det är som att hon är lite väl övernaturlig. Jag ska inte avslöja för mycket mer än att hon är något olik alla andra människor.

Orkar inte ta handlingen någe mer. Kolla så får ni se. Babylon A.D. är värd 4/5 Badass Vin Diesels


Save the Planet.




Denna film handlar istället om att det är ett mycket liten metallboll som faller ned på jorden och in i den lilla grabben Joshs rum och ned i hans miniakvarie. Bollen suger upp allt vatten på några sekunder. WOW!

Han tycker den är ascoolt etc. Några månader senare kraschar ett eldklot ned på liberty Island. Men det är egentligen inget klot utan ett skepp i form av, ja just det, Eddie Murphy. Inne i honom sitter små utomjordingar och styr denna kropp. Med skeppet ska de hitta bollen och åka tillbaks till deras planet Nil och även rädda denna med metallbollen.
Hur? Jo bollen suger som bekant upp vatten. När denna kastas i vattnet sugs hela jordens vatten upp.

Men för att få tag på bollen måste de ju först hitta Josh och sen få honom att ge dem bollen. Men det händer mycket skoj däremellan. Det blandas av kärlek, lite intriger och mycket humor.

Jag kanske glömde att säga att kaptenen för skeppet är, ja just det, även här Eddie Murphy. Who else would it be?

Asgrym film som får 5/5 Meet Dave posters.


Welcome to Old Navy.

Kommentarer
Postat av: Tezzan

2009-04-14 @ 20:33:50
Postat av: Tezzan

Två kanon filmer!!! Jag var ju vaken på ena men jag hade ju sett den andra :D 100 år sedan man orka hyra men det var skoj!!! puss och kram

2009-04-14 @ 20:35:24
Postat av: Fii´kii

Ja, man hyr inte filmer så ofta nuförtiden. Jag köper alla mina filmer så att man har de fint i sin kollektion. :)



Puss på dä.

2009-04-14 @ 20:39:17
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0