CD är ändå lite retro

Ja men visst är det väl det. Retroaktig alltså.

Den börjar bli vad kasettbandet var för 3-4 år sedan(okej inte riktigt. Dålig liknelse). Nu vet ju knappt folk vad det är.
Åtminstone inte den nya generationen. :P

Anledningen till detta inlägg är att jag har precis inhandlat diverse julklappar.  (won't tell you anything!!)
Och som det "geniet" jag är köpte jag en lite tidigare julklapp till mig själv. Lite kul ska man ju ha för sina egna pengar :)

Så jag köpte en skiva. För första gången på jag vet inte hur länge. (retrovarning 1)

Har verkligen fått upp ögonen (öronen) för det här bandet. De rockar!!

Iallafall så öppnade jag fodralet (retrovarning 2), drog in skivan i spelaren (retrovarning 3) (kändes annorlunda) och drog igång. Rockade fett!!!!

Skulle byta låt, så jag satte mig vid datorn. Hittade fan inte vart jag skulle byta låt! (Konstigt när skivspelaren inte sammarbetar med datorn på det sättet ;) ) (retrovarning 4).

Det jag menar är att man (jag) inte lyssnar på CD lika mycket som förrut. Antingen sitter man vid datorn och kör låtar från Spotify, Youtube eller sina "egna" inladdade låtar. Eller så lyssnar man på IPod eller annan MP3/MP4 spelare Iphone eller liknande. CD:n är härmed lite retro. Inte allt för mycket. Men ändå klassad som retro. Punkt!

Inga illa menat om CD:n. För den är jäkla go ändå :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0