Avril Lavigne - The best damn tour live in Toronto

I natt så började jag med att dra igång "Hot Fuzz". 15 minuter senare ständge jag av. Det känndes som slöseri av tid att se på den. Det hände inte så mycket och humorn var inte på topp.

Så vad blev det istället? Jag tror ni redan listat ut det.
;)


Vad säger man? Asbra! Nej, det räcker fan inte. Best damn thing in the world? Probably.

Jag ger er ett par smakprov så kan ni själva få en uppfattning om hur bra hon är. Jag vet ju redan vad jag tycker. :)
Inledningen. (Kan verka lite laid back, men det blir bättre)

Bad reputation - vilken grym låt....

....inte för att den här är direkt sämre på något sätt - I don´t have to try.



Showen i helhet är riktigt bra!
  • Ljudet är jättebra (5.1)
  • Upplägget är skitbra! Låtarna är mycket väl utvalda
  • Publiken är helskön som sjunger med i alla låtar.
  • Trummisen Rodney Howard hårdrockar och så gör även resten av hennes band. Dock är trummisen coolast.
  • Och Avril äger scenen såklart. Hon sjunder mycket bättre än i "Avril Lavigne - Live in Seoul." Inget slår detta!
Det finns dock några få negativa punkter.
  • Rosa, rosa, rosa. Men visst, om det är hennes stil så okej. Men jag vet inte om jag riktigt tycker att hon passar med denna tjejiga-rosa-stil. Inte riktigt, men det funkar. Men skulle hon bara köra svart så skulle hon klassas av idioter som goth litegrann så jag vet inte vad som är bäst. Rock on with the pink!
  • Kören är bedrövlig ibland. Låt Avril sjunga sitt så kan ni sjunga själva efteråt när alla har gått hem.

Om vi går in på låtarna.
  1. Girlfriend! Allt släcks ned och Avril inleder lugnt och självsäkert med hennes troligen största hit efter Sk8ter boi.
  2. I Can do better! Med militärmanövrar och speed i låten är det riktigt bra. Bra att de inte kör censur på låtarna bara för att hon sjunger motherfucker. :)
  3. Complicated! Sittandes och gör en lugn version av denna låt som bara hon kan.
  4. My happy ending. Låten som gjorde att jag fick upp ögonen för henne. Wicked!
  5. I´m with you. Sjunger ut till alla som var hennes fan från dag 1. 
  6. I always get what I want! Nog den sämsta låten av alla. Dock väldigt bra ;)
  7. Best damn dance break. Här sjunger hon inte själv utan det spelas upp en video i bakgrunden när några snubbar och brudar kör, ja just det, breakdance.
  8. When you´re gone. Fin låt.
  9. Innocence. Som är ännu finare.
  10. Don´t tell me. We all got choices!
  11. Hot! Yes, she is. Sen är ju inte låten så dum den heller ;)
  12. Losing grip! Skrev den som 17 åring. Inte illa.
  13. Bad reputation video montage. Detta är ju den mellersta videon ni sett. Vad sa jag? Vilken grym låt. Ja, självklart.
  14. Everything back but you! En av mina favoriter.
  15. Avril on drums! Kan hon spela trummor? Ja du medans hon sjunger Runaway.
  16. The Best Damn Thing! Ja, låten är om henne, med all rätt.
  17. I don't have to try! This is my favourite for now. Det hoppar lite hit och dit om vem som egentligen är bäst. Men denna just nu :)
  18. He wasn't. Den funkar, men är inte tokbra, men funkar.
  19. Girlfriend (Remix)! En sorts rapversion tillsammans med L´íl Mama. Och L´il Mama är som kören = oviktig i detta sammanhang. Avril rappar helt klart bäst av alla ändå även fast det inte ens är hennes ursprungliga grej.
  20. Sk8ter Boi! Hon avslutar med sin första på ett exceptionellt sätt.
Avril rockade som sagt loss på scen. Och jag rockade med och även sjöng med (olikt mig) på varje låt. Den är grymt vad bra jag kan låtarna ändå haha.

Och hennes mormor rockade säkert med. Det var nämligen hennes första konsert som hon var på. Sin första, sin bästa någonsin och något bättre kommer hon aldrig se igen. Kanske om det blir en till konsert med henne (självklart blir det det). Och vem ska gå på den då om den kommer i närheten av Sverige? Jag är rätt svar!


Köp hennes senaste nu!

Punkrockarprinsessan är tillbaks!

She´s the best damn thing that my eyes have ever seen!

Kommentarer
Postat av: .B2

Du är medveten om att hon inte gjort Bad Reputation va?

2009-01-06 @ 03:15:17
URL: http://bros.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

I´m aware of that. Men fortfarande....djävulskt bra låt. Hon gör den ju mycket bättre än originalet också. She rocks!

2009-01-06 @ 12:49:36
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0