Yes, WE CAN!


Nu skriver jag, det som säkert tusentals andra redan gjort, om Obamas ingång i presidentlivet.
Såg ni hans tal och hur mycket folk det var där? Alltså shit, pomme fritte.

Hans tal som varade i ca 20 minuter var riktigt patriotiskt och smart sagt helt enkelt, gjort helt utan fusklapp. Dock var det inget riktigt något citat med som jag tyckte skapade ett kraftigt jubel. Det var inte som hans tidigare tal där han körde med: "Yes, We can!". Det var grejer.

Men en grej gillade jag. Han snackade lite om terrorism och att den som vill döda oskyldiga och förstöra det säkra samhället inte kommer att kunna knäcka dem eller trycka tillbaks dem. De kommer istället själva som, han sade, "be defeated!"

Sen måste jag ge en applåd för säkerheten. Det ju inte direkt såhär stort pådrag när Reinfeldt kom till makten. Han kanske fick ett tjog eller två av poliser när han vunnit. Men jag kan knappast jämföra Reinfeldt och Obama. He's not in his league. Reinfeldt alltså.

Obama fick:
  • 25 000 poliser, militärer, secret-service agenter och spanare, civilklädda förstås.
  • Över tusen krypskyttar i närheten av spektaklet tränade att träffa på 2 kilometers avstånd. Oh my!
  • 155 stycken FBI-team kringåendes i publiken.
  • 5 265 övervakningskameror.
  • 100-tals hundar, med skyddsväst. Inte ens Paris Hiltons kända Chiwawa kan känna sig så säker.
  • Jetflyg, redo att skjuta ned allt hot från ovan. Även UFO:n.
  • Ingen sjötrafik what so ever.
  • 150 kvarter avstängda för personlig trafik.
  • Sensorer som avkänner kemiska, radioaktiva och biologiska ting utifrån.
Analyze that SUCKA! or Usama. Same shit, different names.

Man skulle ha stått där. Kännt den där speciella känslan som bara det går att göra om man är amerikan, där. Detta kommer aldrig att hända i Sverige.

I tell you this. It only happens in the US.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0