Missförstånd = massförstörelsevapen.

Jo, jag skulle skriva missförståndelse i en kommentar på en blogg. Jag fick ett sånt där rött streck under som antyder att man skrivit fel. Så jag högerklickade för att få rättstavat. Jag fick upp fyra alternativ:
  • Missförstånd
  • Återuppståndelse
  • Uppståndelse
  • Massförstörelsevapen
För det första, finns det inte ett ord som heter "missförståndelse"? Missförstånd kan jag förstå var ett alternativ. "Återuppståndelse" och "uppståndelse" kommer väl från "förståndelse". Men jag undrar hur i hel***e "Massförstörelsevapen" kom med.

Den enda förklaringen är väl att "Missförstånd" kan leda till att massförstörelsevapen används.
What else could it be?

Kommentarer
Postat av: .B2

Missförståelse finns som ord, men i stavningskontrollen så anses det som ett delat ord alltså, "miss förståelse".



-Don't push the red button!

-What? Push the red button?

och så Massförstörelsevapen.

2009-01-31 @ 17:31:21
URL: http://bros.blogg.se/
Postat av: Den djärve

Jag tror att dom som har massförstörelsevapen är missförstånd

2009-01-31 @ 19:18:18
URL: http://bros.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Som i "Bortspolad": Miss Förstånd



Duke Nukem kan vi sammanfatta det som. :)



Peace Bergman twins.

2009-02-01 @ 11:16:53
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: Martina

Eh nej, missförståndelse är inte ett ord....

2012-01-19 @ 13:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0