Män som hatar kvinnor


Okej, det är inte mig det hela handlar om. (Om någon nu skulle tro en sån sak det vill).

Alla fattar nog att det är filmen det handlar om. För de som nu inte vet vad jag snackar om så kan jag dra en refresher. Det är den första filmen efter Stieg Larssons Millenium-troligi (böcker alltså). Denna såg jag på bio igår med mina två mycket fina föräldrar. Härligt.

Handlingen tar jag inte upp för det är en så hopplös grej att göra. Varför? Jo, för att det är så mycket det handlar om. Det är väldigt många namn att komma ihåg och det är en massa det handlar om fasst till slut bara om en grej. Mord och andra hemskheter mot kvinnor för skojs skull eller hur man ska se det. Män som hatar kvinnor helt enkelt. Män som tror att de kan hålla på hur som helst med damerna runt om i landet.

De 2 egentliga huvudkaraktärerna är Mikael Blomkvist som spelas av Mikael Nyqvist och Lisbet Salander som spelas av Noomi Rapace. De är helt olika från varandra men passar ändå rätt bra ihop. Mikael är en rätt kul men ändå rättvis journalist som ska lösa en mordgåta åt en familj (Wanger) kort och gott för en stor summa pengar.

Lisbet är en datahacker och är väl en mer Terminator kvinna än en fin och söt liten tjej med flätor i håret. Det är ingen som ger sig på henne obestraffat! Så jag måste säga att hon var roligast att se. Hon har den där mördarinstinkten som ett fåtal kvinnor har. Våldtäktsmän är så gott som körd alltså! OBS! När man ser bilden så tänker man säkert på ett EMO. Men hon är inte riktigt ett vanligt EMO om vi nu måste kalla henne det.

Kort och gott får filmen 4/5 Lisbet Salanders för inte var den så jävla dum ändå.

Tror att det var tur att jag inte såg filmen innan dock så att jag inte hade för höga förväntningar.

Jag citerar Duke Nukem:

Kolla in den!

Kommentarer
Postat av: Targa

Det är en bra film =)

Du har skrivit fast med två s Fredde.

2009-03-30 @ 20:15:25
URL: http://agrat.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Ja, lite stavfel får det väl va?



Hej på rä!

2009-03-30 @ 20:42:52
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0