En sån dag, en sån HELdag

Igår skulle vi dra till Sollefteå. Ja av alla ställen så blev det så. Men det finns en anledning. Det är den att det finns en klädbutik som rockar! Kläddax heter det. Jag tittade på ett par jeans och kollade olika storlekar. Efter mycket om och men så blev det dock en skjorta istället. Jag hoppas att försäljaren inte blev arg på mig. Hon fick springa och leta storlekar som skulle kunna passa och så tog jag inte ett enda par. Men det blev ju skjortan ändå + en djävulskt snygg jacka att ha i sommar. Wicked!

Men innan detta händelseförlopp så hände en grej jag aldrig tidigare sett i hela mitt liv. Jag kan tänka er att ni någon gång sett ett par älgar springa längs med vägen när ni är på genomresa eller nåt. Men jag kan tänka mig att det det inte är många som sett en springa rakt ut i vägen, in i en bil och flyga upp i luften. Fan att jag inte hade kameran i högsta hög för en riktigt cool bild! Jag grämer mig så.

Jag tror att det var jag som såg den först springa på andra sidan av vägen. I nästa sekund så slås älgens ben undan av en bil och slår i vindrutan med en jävla smäll. Rutan sprack och ena backspegeln var som bortspolad. Sen så luggade älgen av sig en väldig massa hår. Det var som att bilen drog som en kam igenom älgens päls och fick med ett halvkilo älghår. Det var något det. Jävlar att man inte var med på kamerafronten, jag hade hunnit.
http://www.jagareforbundet.se/news/documents/algtjur300dpi.jpg
Efter detta kom vi som sagt till kläddax och efter det tog vi en bit mat på Nipan. Jag käkade vegetarisk Lasagne. Helt crazy! Men även gott.

På väg tillbaka besökte vi Thailändsk mark och den Thailändska paviljongen i Ragunda. Jag har varit där förut så det var inget nytt, men det är enormt snyggt. Kolla bara.


Ja det var väl min dag igår. Jag var på minifest hos Ante A och co också. Mycket trevligt!

Hoppas ni hade en bra dag. :D

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0