Högbo visit

Så har vi firat av mammas 60 års dag. Det var grymt trevligt! Hela "originalfamiljen" med familj samlad.

Vi började med att ta en god fika, spelade lite kubbspel och hade det allmänt trevligt tillsammans.
Sen var det nästan direkt att börja göra sig i ordning för middagen. (Tog ett tag att ta sig till Högbo).

Middagen var helt sanslös!!
För det första så var det en riktigt fin matsal som vi fick sitta i. Snyggt och prydligt. Ett bord för 11 pers.

Det började med en förrätt (snyggt upplagd kantarellsoppsraviolli), som jag dock stod över. (Väntar in varmrätten).

När varmrätten väl kom så var man lite kurrig i magen. Men vilken burgare! Ja, jag tog en hamburgare. Men det var inte en sån här McDonalds burgare. Det här var en riktig bit! 200 grams med ost, bacon och trekantigt bröd med tomat, sallad, pickles och asfeta potatisar på sidan om. Gött!
Sen trodde jag inte mina ögon när jag fick vad jag beställt att dricka. Jag tänkte mig ett glas vatten som max. Resultatet:

Sen var det presentöppning.

Nu har jag ingen bra bild men hon fick lite presentkort och en kamera.
En Canon Pwershot A 470. Riktigt fin kamera som jag tror hon blev riktigt nöjd med.
http://www.palall.com/scc/images/canon-a-470-red-mainx.jpg
Sedan var det ostbricka på menyn. Testade inte, men det var en massa sån där getost och grejor. Inte min favvo.

Slutligen Dessert.
Jag är feg för nya smaker så jag testade inte så mycket. Tog en päronchoklad grej, fransk(ska väl låta lyxigt) vit choklad och en lingon thingy, stuff, grej.

Macke testade lite mer. :)

Sen så var det så att "Jag hade fått span på en dam som kan få en att bli monogam. " (Magnus Ugglas - Trubaduren)

Okej kanske inte, men jag såg den här riktigt, ja, vackra tjejen (Det kom nämligen en folkmängd som varit på bröllop tidigare under middagen). Ja hon var riktigt top-notch! (Jag vet inte hur många gånger jag drog min blick dit haha) Jag blev hyffsat hänförd kan man väl säga. :)

Så vi började med en papparazzi-bild. Nackskott, men ändå ;) Bättre framifrån, jag lovar! :)

Sen fick jag hålla upp dörren när vi hade ätit klart för kvällen (klar samtidigt så). Jag fick ett tack... och jag smälte som smör. ;) End of story.

Ahhh....nä, någon gång så kanske man skulle göra ett mindre försök. Behöver ju inte vara så långt hemifrån heller. Men ett "How you doin' ?" kanske funkar....eller inte. Ja men förhoppningsvis fattar ni vad jag menar. :)

Next time maybe. Now she's gone. But hey....

...I'm still a rockstar! ;) (Pink - So what)

Om vi ska komma ifrån min helt "otroliga love story" nu då så hade vi en riktigt trevlig dag efter också. Vi åt länge en god och stadig frukost.  (the girl was there, lika fin). Sen tog vi en tur på grönbetet och kollade in området. Fina fisken!

Check out the pics!


Sen blev det avfärd hemmåt. Så börjar vardagen imorgon igen. Tills dess blir det softning.

Take care, bye bye. Tack för en trevlig helg.

I'm free and I'm Festis! ;) Just so you know.

Kommentarer
Postat av: Gås

Du skulle ju ha snackat med henne när ni käkade frukost!

2009-09-20 @ 19:03:33
URL: http://www.stfd.net
Postat av: Targa

Jag håller med =)

2009-09-20 @ 19:19:20
URL: http://agrat.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Ja, men jag är så djävulskt feg av mig när det gäller sånt där. :( Men ja jag skulle kanske ha gjort det. Jaja gjort är gjort eller snarare ogjort är ogjort. :)



Jag får förhoppningsvis fler chanser. :D

2009-09-20 @ 20:10:47
URL: http://the-proffesional.deviantart.com/
Postat av: Tessan

Ja vi har en underbar mor och det har varit jätte trevligt, synd att tiden går fort så allt kan bli lite stressigt men nice place! Puss

2009-09-20 @ 21:34:03
Postat av: Fii´kii

Ja det har vi och det var riktigt fint där :) Puss



P.S. På min andra kommentar: Det skulle dock kännas skumt om man hade snackat bara sådär. Försöka går väl, men jag tror man måste ha lite bättre kontakt innan :)



2009-09-20 @ 22:20:56
URL: http://the-proffesional.deviantart.com/
Postat av: Gås

Man måste ju börja bygga upp kontakten nån gång. :P Bara att slå sig ner bredvid henne och småprata lite.

2009-09-21 @ 14:50:15
URL: http://www.stfd.net
Postat av: Fii´kii

Ja du är klok du Göran. Jag får följa dina visa ord tills nästa gång. :)

2009-09-21 @ 16:01:42
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: Den djärve

GAAAHH hata att dina bilder är så jävla skarpa!! vill också HA!!!!!

2009-09-28 @ 20:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0