Hmm.....

...vet inte vad jag ska skriva?

Jo nu kom jag på en filosofisk grej haha! :D
http://halfdone.files.wordpress.com/2009/02/thinker.jpg

Hur ska man göra för att komma dit man vill i livet?

Nu gräver jag djupt in i framtiden. Tänk om....bara....tänk om jag skulle bli värsta kontorsnissen eller något annat sådär småtråkigt (vad jag tror). Arbeta dag ut och dag in med ett arbete jag kanske inte gillar. Efter en lång dag komma hem och träffa sin fru som man har ett kallt förhållande med. Vännerna har flyttat ifrån en. Man känner sig smått ensam. Man vaknar upp ännu en dag och gör om samma rutin. Går till samma tråkiga jobb osv.

Man sitter på sitt arbete och ser ut genom sitt fyrkantiga kontorsfönster man sagt godmorgon till så många gånger så att man börjat tappa räkningen, och undrar hur man kunde ha haft det. Hur det kunde ha varit om man gjorde det man tänkte när man var ung, som jag är nu.

Fatta vilken hemsk framtid det känns som!! Men det här är worst case scenario. :)
Men ändå.....aj aj aj.

Jag är, som kanske många vet, hemskt såld på att arbeta med fotografering och bildskapande överhuvudtaget. Det är liksom drömmen att få arbeta med det i framtiden. Att kanske bli fotograf eller liknande och resa runt i världen och ta fantastiska bilder. That would be nice!!! :D Jag är långt ifrån världsbäst haha :) Men jag försöker bli bättre och bättre. Och hej, det är ju aldrig fel att drömma. Du har väl någon liten dröm där någonstans du också? Hoppas det iallafall. :)

Vad vill man med livet? Ingen vet förutom du. Du kanske knappt vet själv. Jag har svårt att veta ibland. Men vem har inte det. :)

Nu har jag inte ens kommit fram till, av alla moment i livet, till detta moment. Men jag ska använda detta som en påminnelse om att jag inte ska bli något jag inte vill. Göra något värdefullt, istället för att låta livet gå ur mina händer.

Jag vet att inget kan hända bara sådär. Rom byggdes inte på en dag. Men jag ska inte låte hela livet gå till spillo för något som jag inte sätter värde på. :)

Keep dreaming out there!!! I will. And btw......I will try to make reality of it. :)

Älskar NIKEs filosofi (kanske skulle börja leva efter den):
http://www.filemagazine.com/thecollection/archives/images/BrandIrony_Justdoit.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0